• ULUSLARARASI KRİSTAL TURNA KISA FİLM YARIŞMASI BAŞVURULARI BAŞLADI
  • KARADENİZ’İ BİR DE BÖYLE İZLEYİN
  • ‘DEREBAŞI VİRAJLARI’ DÜNYANIN EN TEHLİKELİ YOLU SEÇİLDİ
  • EN GÜZEL 10 ŞELALADEN 3’Ü KARADENİZ’DE

logo

BU SERGİDE KARADENİZ VAR!

Suriyeli sanatçı Ghaith Mofeed, köklerinin uzandığı Karadeniz’e yaptığı yolculuğu ‘Bir Hücrenin Kıymeti’ adlı sergisinde anlatıyor. Mofeed, sergideki eserlerinde bağ ve zaman vurguları yapıyor.


BU-SERGİDE-KARADENİZ-VAR-2Trabzon’un küçük ama meşhur yerleşim birimi Of, bu kez bir serginin başrol oyuncusu olarak karşımızda. İMÇ 5533, 28 Kasım’a dek Suriye’de doğup büyümüş, kökleri Of’lu bir sanatçının sergisini ağırlıyor. Sanatçı Ghaith Mofeed, ‘Bir Hücrenin Kıymeti’ adlı sergisini burada gerçekleştiriyor. Mekân yerleştirmelerinden oluşan sergi, sanatçının, önümüzdeki yıl tamamlamaya hazırlandığı kitabının ilk kısmı. Mofeed, 3 yıl önce Suriye’deki savaştan kaçarak önce Mısır’a, sonra İstanbul’a geldi. Mofeed’in dedesinin büyükbabası Of’lu, Osmanlı’nın son döneminde yaşamış bir din alimi, Müfit Soylu. Osmanlı onu Şam’a gönderiyor. O da burada evleniyor. Torunu ve Ghaith Mofeed’in dedesi Muhammed Müfit Alsaati, kendi dedesinin köklerini merak ediyor ve kuzenleriyle mektuplaşıyor. 1986’da da kuzenleriyle tanışıyor. Bu yolculuğu günlüğüne not ediyor. İşte o günlüğü okuyup inceleyen torunu Ghaith Mofeed de Türkiye’ye geldiğinde bu yolculuğun birebir aynısını yapmak için yola çıkıyor. Sora sora dedesinin köyünü buluyor, dedesinin yolculuğunu tamamlıyor. Bu sergiye vesile olan kitabı yazmaya başlaması da köyden çıkışına rastlıyor: “Biriyle konuşmak istedim ama konuşabileceğim tek şey, dedemi de beni de gören Karadeniz’di. Bu hikâye, göç eden ve sürekli hayatta kalan kuşak hakkında.”

Mofeed, değer, bağ ve zaman üzerine düşünmek isteyen herkesi kendisiyle beraber merak dolu bir yolculuğa davet ediyor.
Kaynak: Fisun Yalçınkaya / Milliyet

Share
#

SENDE YORUM YAZ

1+5 = ?