• KAÇKAR DAĞLARI MİLLİ PARKI TANITIM FİLMİ

PATİKAA.COM’DAN 41 GÜNDE 41 KERE MAŞALLAHLIK YAYIN

Patikaa.com
info@patikaa.com

“Bu Toprağın İnternet Sitesi” sloganıyla 1 Ağustosta yayına başlayan patika.com 41 günlük yayın hayatında 41 kere maşallahlık performans çizdi.

41.patikaa1 Ağustosta “Bu Toprağın İnternet Sitesi” sloganıyla yayın hayatına merhaba diyen www.patikaa.com bugün yayın hayatına başlamasının 41.günü.

Bu 41 günlük yayın hayatımızda gerçekten 41 kere maşallah denilecek yol kat ettik. Tabii ki bu bizim için yeterli değil. Bu topraklar için çok daha iyi işler çıkarmak için yola devam edeceğiz.

Patikaa.com yayın hayatına belirlediği yayın ilkeleri ve planladığı bir yayın formatı ile başlamış ve bu çizgide devam etmektedir.

Buna göre patikaa.com’da;

Siyasi haberlere yer vermiyoruz, 3 sayfa haberlerini toplumsal gerçekleri ile yorumlayıp bir toplumsal analiz çerçevesinde eleyip değerlendiriyor ve yayınlıyoruz. Trafik kazalarının öncesi sorumlulukları ve çözüm noktası bizi daha çok ilgilendiriyor. Belediyelerin rutin çalışmalarını haber yapmıyoruz.

Patikaa.com Kültür-Sanat, Turizm, Çevre-Doğa, Tarih ve Tarım ağırlıklı bir internet sitesidir.

Daha öncede belirttik. bizleri takip edenler için belirmek isteriz ki biz klasik bir haber sitesi değiliz. Beklentilerin bu yönde olmadığı konusunda da düşüncelerimiz çok net, eksik kalan habercilik anlayışına bir yeni soluk getirmek için sizlerleyiz.

Bizim yayın anlayışımız örneklerle açıklayalım;

Biz, Sayın Recep Tayip Erdoğan’ın Cumhurbaşkanı olunca, Rize’nin ve Karadeniz’in ilk Cumhurbaşkanı oluşunu ve çay üreticisi olmasını haberleştirdik.

Biz şimdi Başbakan olan Sayın Ahmet Davutoğlu’nun geçtiğimiz haftalarda Artvin’i ziyaret etmesinde siyasi söylemlerini değil Artvin ile ilgili turizm açısından da güzel olan sözlerini yayınladık.

Patikaa.com’da belediyelerin rutin çalışmaları (parke, kanalizasyon vs) değil Kültür-Sanat, Turizm,  sportif etkinlikleri ve çok önemli projeleri haber olur. Örneğin Hopa Belediyesinin Kültür Evi yaptırması gibi.

Buna benzer birçok örnek haberlerimiz bulabilirsiniz.

Patikaa.com olarak yayına başladıktan sonra bölgedeki birçok sitenin kültür-sanat ve turizm ağırlıklı haberlerini artırması bizleri de memnun etti. Çünkü bizler yayın hayatına başlarken bu konulardaki eksikliğe dikkat çekmiştik.

Yayına başlarken bakış açınızı değiştireceğimizi, farklı tarzda yayın yapacağımızı belirtmiştik. İşte bu doğrultuda yayınlarımız sürdürüyoruz. Sizlere ulusal site tarzında bölgesel bir internet sitesi sunmaya çalışıyoruz. Yaptığımız haberlerle de bunu kanıtlıyoruz. Şunuda belirtelim ki; Patikaa tek bir ilçenin veya ilin değil, Artvin’den Sinop’a kadar olan bölgenin sitesidir. Hatta buna Acaristan yani Batum ve civarını da ekleyebiliriz.

Birçok site gibi bizi de üzen gelişmelerde olmuyor değil. Patikaa, yayın hayatına başlarken birçok site ile irtibata geçmiş ve kaynak belirmek şartı ile haber alışverişi yapma konusunda anlaşmıştık. İleri de bu sayı beklide daha da artacaktır. Şuana kadar anlaştığımız arkadaşlarla ve siteleriyle sorun yaşamıyoruz. Fakat bölgedeki bazı farklı siteler haberlerimizi kaynak göstermeden yayınlıyorlar. Bazıları da eksik yayınlıyor. Oysa işlem basit. Bizim siteye ait özel haberi alıyorsanız “Kaynak: patikaa.com” yazacaksınız ama bu yapılmıyor. Bizler bölge için olmazsa olmazlar olan Kültüre ve Turizme ağırlık veren bir sitesiz. Bölgenin gelişmesi için uğraş veriyoruz ve bu tip haberler ne kadar çoğalırsa o kadar iyidir düşüncesindeyiz. Ama kaynak gösteremiyorsanız ve bunu bir kez değil sürekli yapıyorsanız burada bir sorun vardır demektir. Bu da farklı algıların oluşmasına neden olur.

Biz patikaa olarak aynı hatayı sürekli yapıyorsak uyarın düzeltelim demişizdir. Çünkü emeğe saygımız var. Gözümüzden kaçmış olabilir.

Bu arada Patika Medya olarak sitemizde farklı yayınların olması için değişik alanlarda onlarca site ve yazarla anlaştık. Zaman zaman yayınlarımızda görüyorsunuzdur. Bu özel anlaşmalı yayınlarımız artarak devam edecektir.

Bizler şeffafız. Bu 41 günde 10 kişinin okuduğu haberimiz de var 10 Bin’i aşmış okunan haberimiz de. Bizler çok tıklanmak derdinde değiliz. Biz o topraklara nasıl faydalı oluruz bunun  derdindeyiz.

Bizim derdimiz Karadeniz’de kültür yozlaşmasını dur demek, eski değerleri yaşatmak  ve gelecek kuşaklara aktarmak, bacasız sanayi dediğimiz turizme hak ettiği değeri vermektir. Gerisi teferruattır.

15 yıla yakın sürede medyada yer almış 3 arkadaş olarak çıktığımız bu yolda imkânlar doğrultusunda Karadeniz için elimizden gelen her şeyi yapacağız. Bundan emin olabilirsiniz.

Lütfen taleplerinizi ve görüşlerinizi bizim ile paylaşın: info@patikaa.com

#

SENDE YORUM YAZ

3+6 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

• FIRTINA VADİSİ ZİYARETÇİLERİNİ BEKLİYOR

04 Ağustos 2016 Çevre-Doğa, Köşe Yazarları, Tüm Manşetler

Dünyada koruma öncelikli 200 ekolojik bölge arasında yer alan Rize'deki Fırtına Vadisi, barındırdığı yeşilin bin bir tonu ve doğa sporlarına uygun yapısıyla, turistlerin gözde mekanı olmayı sürdürüyor. Kaçkar Dağları'nın zirvelerinden doğan, buzul (sirk) göllerinin serin sularıyla beslenen, Rize'nin Ardeşen ilçesinden denize dökülen Fırtına Deresi'nin oluşturduğu Fırtına Vadisi, barındırdığı yeşilin bin bir tonuyla Doğu Karadeniz'in gözde mekanları arasında yer alıyor. Bakir doğası, zengin flora ve faunasıyla Kaçkar Dağı eteklerindeki vadi, ...
  • PATİKAA.COM 2 YAŞINDA

01 Ağustos 2016 Köşe Yazarları, Medya, Tüm Manşetler

Bu toprağın internet sitesi sloganıyla 1 Ağustos 2014 tarihinde yayın hayatına merhaba diyen patikaa.com tam 2 yaşında. %100 Karadeniz sitesi olan patikaa.com’un yayın içeriği de hepinizin malumu üzerine siyaset ve 3.sayfa haberlerinin yer almadığı tamamen kültür-sanat, çevre-doğa, turizm ve tarih ağırlıklı bir internet sitesi. İlk kez bu tarzda Karadeniz bölgesinde bir internet sitesini zorluklarını zaman zaman yaşasakta okuyucularımızın bize verdiği destekle iki yıl gibi kısa sürede çok büyük kademeler kat ettik. Karadeniz’de yapılma...
  • İŞTE DEMİRKAPI’NIN ŞİFRESİ

27 Ağustos 2015 Çevre-Doğa, Köşe Yazarları, Kültür Sanat, Tarih, Tüm Manşetler

Oktay Hacıoğlu (Arkeolog) Petroglif (kaya resmi) yaklaşık 15 bin yıllık insanlık tarihini aydınlatan ve anlamlandıran en önemli arkeolojik verilerdir. Bununla birlikte o dönem yaşayan toplumların yaşam ve inanç kültürlerini günümüze denk ulaştıran en önemli bulgulardır. Bu sahada bulunan yaklaşık 100 civarı petroglifin yapım ve çizim teknikleri incelendiğinde her birinin farklı olduğunu stilize, vurma ve dövme tekniklerinin kullanıldığını görebilmekteyiz. Bu farklılık bize bu bölgenin günümüzden 2 bin yıl öncesinde itibaren 15 bin yıl öncesine...
  • KAÇKAR’IN AĞLAYAN GELİNİ; TERS LALELER

14 Ağustos 2015 Çevre-Doğa, Köşe Yazarları, Tüm Manşetler

Rize- Kaçkar Dağları Doğu Karadeniz’in ve Türkiye’nin en yüksek rakımlı dördüncü dağı olan Kaçkar Dağı, görkemli görünümünün yanı sıra birden çok doğal güzellikleri de beraberinde barındırıyor. Bu güzellikler arasında yöre halkı arasında “ ağlayan gelin” olarak adlandırılan “Ters Lale”leri Kaçkarların eteğinde bulunan yaylalarda Haziran ayı içerisinde görmek mümkün. Kaçkar Dağları; coğrafi özelliği olarak Doğu Karadeniz bölgesinin kuzeyinde bulunan ve çeşitli kültürleri bir arada barındıran, dantel gibi işlenmişçesine büyüleyici mis kokan...